Dinsdag 14 oktober Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 oktober Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 oktober Coral Bay

Door: Fiena Metz

Blijf op de hoogte en volg Rob en Fiena

14 Oktober 2014 | Australië, Coral Bay

Vandaag een dag om in Coral Bay door te brengen.
Een beetje kunnen uitslapen, de reservering voor de boot was "pas" om half 11.
Eerst boodschappen gedaan, makkelijk zat hier, het kleine winkelcentrum was aan de overkant van de weg.
Nieuwe zonnehoeden gekocht, die heb je hier heel hard nodig.
Ook een telefoonkaart gekocht om Christian vrijdag te kunnen bellen op zijn verjaardag.

Daarna naar het ticket-office gegaan voor het ophalen van de flippers en de snorkels voor de excursie van vandaag.
Er waren gelukkig duikbrillen met "echte" brillenglazen, zoadat de kans dat Ik wat zou kunnen zien groter werd. Ook voor Olga was dat prettig.
Er gingen ong. 25 mensen mee op de boot, we konden rondom een glazen bodem zitten en zo het het onderwatergebeuren goed zien. Na een half uurtje varen was net dan zo ver, het echte werk ging beginnen.
Voor mij was dat snel afgelopen, eenmaal in het water had ik het gevoel dat ik het niet zo aangenaam vond en ik ben teruggegaan naar de boot.
Rob heeft wel gesnorkeld, die vond het geweldig. Hij heeft onder water het koraal van dichterbij kunnen bekijken en veel vissen gezien. Dat ging goed totdat hij door zijn neus ging ademen en veel zeewater binnenkreeg.
Na weer een stukje varen was de tweede plek om te snorkelen bereikt en is Rob ook weer te water gegaan.
Tegen het einde van de tocht zijn we over een koraal gevaren dat heel dicht bij de oppervlakte laf, en dat was echt geweldig mooi.
Rob heeft met een onderwatercamera foto's gemaakt en ik heb in de boot door de glazen vloer heen het moois gefotografeerd.
Dit was tot nu toe de mooiste excursie die we hebben gemaakt.

Vanavond hebben we met de hele groep bij elkaar gegeten (iedereen had zijn eigen eten klaar gemaakt) en dat was heel gezellig.

  • 19 Oktober 2014 - 19:51

    Chantal:

    Zo, ik ben helemaal bij met lezen nu, het klinkt heerlijk allemaal! En zo te lezen genieten jullie enorm. Geniet lekker verder, blijf de kangaroes ontwijken, tot het volgende verslag! Groetjes Chantal

  • 19 Oktober 2014 - 23:53

    Betty Alberts:

    Hallo Fiena en Rob,

    Wij zijn alweer terug van onze vakantie in Reuver. Huisje viel tegen, niet schoon, klam enz. De jongens vonden het zwembad geweldig en............... wij hadden prachtig mooi weer.
    Fiena je verhalen zijn heel leuk en ik moet nog even uitvinden of ik jullie foto`s ook kan bekijken. Volgens mij genieten jullie heel erg van deze reis. Gelukkig maar. Heb je ook een foto van die kangaroes?
    Wat grappig, ik zie nu dat Chantal jullie vandaag ook een berichtje heeft gestuurd.. nou ja
    Lieverds, blijf genieten en heel veel plezier, knuffel Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob en Fiena

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 3696

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

30 September 2014 - 03 November 2014

Kangoeroe Kompas

Landen bezocht: