Zondag 12 oktober - Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu Zondag 12 oktober - Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu

Zondag 12 oktober - Exmouth

Door: Fiena Metz

Blijf op de hoogte en volg Rob en Fiena

12 Oktober 2014 | Australië, Exmouth

Vandaag een dag om zelf in te vullen, dat was nog niet zo eenvoudig omdat er in de omgeving best veel te zien is.
We hebben een rit gemaakt over het schiereiland waarop Exmouth ligt.
De eerste stop was bij de Vlamingh Head Lighthouse. Deze vuurtoren ligt hoog op een heuvel staat en we moesten via een slingerweg naar boven rijden. Op zich geen probleem, maar als er geen hekken langs de weg staan krijg ik het toch een beetje op mijn heupen. Niet leuk voor Rob. Weer veel foto's gemaakt.

Verder gereden richting het Cape Range National Park.
Onderweg gestopt bij Tantabiddi Boatramp, een aanlegsteiger waarvandaan de boten met glazen bodem vertrekken om naar koraal en mooie vissen te kijken.
Vervolgens gestopt bij het Milyering Visitor Centre, het informatiecentrum over het Park. Hier hebben we voor het eerst drie levende kangoeroes gezien. Dat werd ook wel eens tijd, na 2 weken Australië.
De volgende stop was bij Turquoise Bay, waar de oceaan echt turquoise is, prachtig om te zien. Wel jammer dat er veel wind stond. Dit is de plek waar het beste gesnorkeld kan worden.

Via dezelfde weg weer terug naar de camping, de hele route volgen was veel te lang. Nog even gekeken bij het Jurabi Turtle Centre, een soort voorlichtingscentrum over de schildpadden die hier uit de oceaan aan land komen om hun eitjes te leggen. We wilden ook nog kijken bij Mangrove Bay, waar we op de heenweg langs waren gekomen. Jammer voor Rob dat we het op de terugweg niet meer konden vinden.

Op de camping een rondje was gedraaid, dat ging om half 5 in de machine en na het eten kon ik het tegen 7 uur weer opruimen.
Het was vandaag lekker weer, niet meer zo warm als de dagen daarvoor.

• 16 Oktober 2014 - 09:36

Hester:

mmmmmm, struisvogel lekker vlees.......