Zaterdag 18 oktober Monkey Mia - Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 oktober Monkey Mia - Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 oktober Monkey Mia - Kalbarri

Door: Fiena Metz

Blijf op de hoogte en volg Rob en Fiena

18 Oktober 2014 | Australië, Kalbarri

Vandaag moesten we eerst de weg die we hadden gereden om in Monkey Mia te komen terug rijden om daarna richting Kalbarri te gaan.
Onderweg gestopt bij het Billabong Roadhouse, getankt en een cappuccino gedronken.

Via alweer een lange rechte weg (schiet wel lekker op) richting het Kalbarri National Park gereden. Onderweg zagen we voor het eerst een rivier waar wel water in stond, de Murchison River.
Er waren onderweg 2 mooie stops.
De eerste was bij de Ross Graham Lookout. Daar konden we een stukje naar beneden lopen naar de rivier. Mooie foto's gemaakt, maar helaas geen kangoeroes gezien. De hele groep was compleet op deze plek, en iedereen vond het er erg mooi.
Verder gereden naar Hawks Head, een uitzichtpunt, ook op de rivier.
Door de roodbruine kleur van de rotsen en het groen van de struiken was net een plek om heel veel mooie foto"s te maken.

Daarna verder gereden naar Kalbarri, waar we vannacht slapen.
Ook weer een stadje van een paar duizend inwoners, aan zee.
Vanavond maar bijtijds gaan slapen, morgen worden we om kwart voor 8 opgehaald voor een tour naar de andere kant van het park, met ondermeer een wandeling naar de Nature's Window.

We zitten nu in een "versierde" camper. Ik had een was gedraaid toen we hier aankwamen, maar omdat het hier minder zonnig en warm is als op de vorige campings, droogde dat niet. Omdat er ook sprake van was dat we een "thunderstorm" zouden krijgen, heb ik de was van de grote droogmolen afgehaald.
De was hangt dus nu in de camper te drogen.