Maandag 6 oktober - Mount Magnet naar Newman - Reisverslag uit Newman, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu Maandag 6 oktober - Mount Magnet naar Newman - Reisverslag uit Newman, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu

Maandag 6 oktober - Mount Magnet naar Newman

Door: Fiena Metz

Blijf op de hoogte en volg Rob en Fiena

06 Oktober 2014 | Australië, Newman

Om kwart voor 8 vertrokken voor de rit van 600 km naar Newman. Verdwalen was vandaag moeilijk, omdat we de hele dag op de Hwy 95 bleven.
We hebben even rondgekeken in Cue en Meekatarra. In het laatste plaatsje viel het ons op dat er veel Aboriginals rondliepen. Een cappuccino gedronken en verder gereden naar het Kumarina Roadhouse. Daar een broodje gegeten en wat gedronken, foto's gemaakt van prachtige Road Trains en getankt.
Van te voren lijkt 600 km erg veel, maar tijdens de rit verandert het landschap zo vaak, dat je eigenlijk steeds blijft kijken naar al dat moois. Ongelooflijk, die uitgestrektheid aan beide kanten van de weg. Op die weg was het erg rustig, dus dat was ook wel prettig
We hadden onderweg een oranje lampje dat knipperde, blijkbaar van de motor.
Het instructieboek geraadpleegd en op advies daaruit de snelheid wat verminderd.
Bij aankomst op de camping bleek dat een andere camper dat ook had gehad, maar we konden daarmee gewoon verder rijden.
Onderweg foto's gemaakt van het "beeld" bij de Kreeftskeerkring.
Lekker gegeten, nog een praatje gemaakt met Henk en Olga en straks weer bijtijds naar bed.
Morgen hebben we een vrije dag, Rob gaat mee op excursie naar een grote ertsmijn in de buurt van Newman , en ik ga kijken of ik dingen kan wassen.

• 07 Oktober 2014 - 20:58

Henk Speelman:

Blij te lezen dat alles goed gaat en dat jullie genieten. Ook voor jullie blijkt de Outback echt een ervaring te zijn. Ik ben op controle geweest en het scheurtje is goed gelaserd op een klein "flapje", zoals de specialist het noemt, na. Met rust, mag niet sporten en zwaar tillen, moet dit goedkomen. Volgende week donderdag weer op controle. Maak je maar niet ongerust over mij en geniet van jullie reis. Ik volg jullie "op de voet".

• 07 Oktober 2014 - 23:23

Betty Alberts:

Lieve Fiena en Rob,
    Volgens mij hebben jullie het toppie. Via Peter kan ik jullie een beetje volgen.
    Morgen even meer mijn best doen. Vrijdag ga ik een week op vakantie daarna ga ik achter jullie aan. Geniet ervan lieverds, kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Betty

• 08 Oktober 2014 - 23:17

Betty Alberts:

Lieve zus, dingen wassen.................... dat kan toch altijd???????????????
    Wat ik tot nu toe heb gelezen.... toppie . En wat goed Fiena dat jij ook het stuur in je handen hebt genomen.
    Nou, ik ga vrijdag op vakantie naar Limburg wat een eind rijden hihihihi. Lieve Fiena en Rob heel veel mooie trips en ik blijf jullie volgen. Geniet er van, dikke knuffel Betty