Zondag 5 oktober - Carnamah naar Mount Magnet - Reisverslag uit Mount Magnet, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu Zondag 5 oktober - Carnamah naar Mount Magnet - Reisverslag uit Mount Magnet, Australië van Rob en Fiena Metz - WaarBenJij.nu

Zondag 5 oktober - Carnamah naar Mount Magnet

Door: Fiena Metz

Blijf op de hoogte en volg Rob en Fiena

05 Oktober 2014 | Australië, Mount Magnet

Eerste echte grote rit (400 km) door de Outback, kilometers lange wegen en heel veel ruimte.
Onderweg kwamen we veel Road Trains tegen, vrachtwagens met soms wel drie "aanhangers" , als die je tegemoet komen op die smalle wegen moet je echt aan de kant gaan rijden. Het is wel een mooi gezicht, al die stoere trucks.
Tussen de middag gegeten bij een Roadhouse, waar de andere campers ook langs kwamen.
Rob zag iets over sandelhout op een aanplakbord staan, na het eten zijn we daar heengelopen. Er was van alles in het winkeltje, maar van sandelhout hadden ze alleen maar een klein stukje zeep.
We staan nu in Mount Magnet, op een kleine camping met heel mooi sanitair.
Morgen gaan we naar Newman, en daarvoor moeten we 600 km rijden.
Dan hebben we daar dinsdag een "vrije dag".
Het aantal "wilde dieren" dat we tot nu toe gezien hebben, valt wat tegen.
Een levende kangoeroe hebben we nog toe niet gezien, wel heel veel dode exemplaren. Ze steken de weg over en voor je het weet zit er 1 tegen je auto.
Er is ons aangeraden voor donker op de camping te zijn, want als de kangoeroes autolichten zien, schijnen ze de neiging te hebben voor je auto te springen.
Wat hebben we wel gezien: emoe, bobtailskink (ra ra, wat is dat), rode papegaaien, en een kleine hagedis.